divendres, 9 de desembre del 2011

penumbra

Segons resa el programa aquesta obra és una catarsi sobre el dolor de estar vius, sona molt fort així llegit i quan ho veus i escoltes també. Les tintes estan carregades, el to és del tot forçat per convulsionar-te l’anima. La violència està flotant tota l’estona per sobre dels caps del actors i dels espectadors, també l’amor, amor més físic que anímic. Un treball de tots els actors magníficament dirigit per Andrés Lima, ple de sorpreses simples i netes, mai sap on anirà a parar aquell engranatge de paraules feridores i aparentment inofensives. Els quatre intèrprets mereixedors del premis que segurament guanyaran el proper any.

TEATRE
PENUMBRA, Juan Mayorga, Juan Cavestany
2011
8/10
LLIURE - Animalario, Andrés Lima





5 comentaris:

Enric Archivell ha dit...

Jo potser no tenia un bon dia, però la vaig veure l'any passat i no em va agradar gens.

julianen ha dit...

probablement es perque el espectacle que vaig veure ahir al TNC era tan elemental i sense substancia que veure una cosa tan criptica com 'penumbra' m'ha fet pensar que tornava a rutllar com deu mana

Miquelputxet ha dit...

La he vist avui i m'ha semblat horroros i a mes a mes no hi entes gaire be res. Em pots explicar de que anava ???

Florestán ha dit...

Yo me quedo con un esplendido trabajo de los actores...
El significado.... se lo dejo para los intelectuales, que seguro encontrarán......

julianen ha dit...

Quan jo era un crio de 18 anys una de les dones més cultivades de la societat barcelonesa em va dir que el cinema es on passen coses, les histories són per les novel•les i el teatre es on es diuen coses. Jo no intento mai entendre el que m’expliquen (p.e. les obres de Beckett) el que vull es sentir i els actors de ‘Penumbra’ em fan sentir i molt intensament. Tot el dolor que hi ha a les parelles, la incomprensió entre fills i pares, la violència que tots portem dins nostre i les infidelitats somniades estan en el que ens dona Animalario. El que no puc perdonar al teatre es que la actuació sigui mediocre, vulgar i que em prenguin el poc pel que em queda.