dilluns, 12 d’agost del 2013

serrano 1912-1982

Al principi de estar jo a Sitges vaig conèixer al pintor Serrano, eren els seus últims anys de vida, jo no ho sabia però, el que si que puc dir és que no m’agradava gens el que li veia a les exposicions que feia a la vil•la flors i més flors de totes formes i colors, pensava que era un pintor mediocre i afalagador de dones burgeses que compraven els seus quadres per adornar la saleta. Estava molt equivocat, jo no havia vist mai les seves obres de joventut i mitja edat, obres d’un dibuix directe i eficaç, obres fetes amb la gran timidesa del artista gai que fa el que pot per encolomar el producte i que no es noti massa la ma marieta executora, se de que parlo. Hi ha una dotzena d’obres a l’exposició que m’han fet canviar totalment el concepte que tenia d’aquest pintor, que ben meritòriament li han fet un homenatge a la sala més important del poble. EXPO - SERRANO, EL PINTOR DELS SILENCIS - 2013 - 8/10 - Palau Miramar, Sitges