dijous, 6 de març del 2014

ocells i llops

Teatre ranci, fluix favor li fan al autor Sagarra en desenterrar una obra amb ferum de naftalina. Pur fulletó que no pot plaure a ningú. Públic de tercera edat en un 95% dels casos. Aplaudiments per educació, la tercera vegada que han sortit a saludar ja era del tot forçada. Error greu en la direcció en triar el decorat a base de tenir públic a les dues bandes. La directora obligada a posar moltes escenes als actors enclastats a les dos úniques parets del decorat perquè tot el públic pugui veure l’escena. No es por resistir avui en dia que en una comèdia una paraula es pronuncií 300 vegades. No vull escoltar les paraules NINA i CASA DE NINES com tampoc OCELLS en tot el que queda del any per el risc de tenir un col•lapse cardíac. Els actors en quasi totes les escenes estan forçats i poc convincents. La pobre protagonista te mala peça al teler ja que de tres fills, et surti una filla avortista, un fill marieta i l’altre lladre és un bingo absolut. Tan sols salvo dues escenes en que m’he cregut el que deien els actors per el seu bon fer: Conesa i Bagés del segon acte i Conesa i González del tercer. Per molt catalanes que siguin aquestes obres millor deixar-les descansar al fons dels baguls i donar opcions als joves autors de casa nostra. TEATRE - OCELLS I LLOPS - 2014 - 4/10 - Barba - Conesa, Tapies, González, Madaula, Bonnin, Lucchetti, Pérez, Bagés