diumenge, 13 d’abril del 2014

arabella

Aber der Richtige, què maca és! Arabella és programada dins el festival de Pasqua a Salzburg , la butaca de parquet de la funció d’avui costava 490 euros, quin deliri. La direcció orquestral magnifica com se li pressuposa a un dels millors directors del món en aquests moments, la escenificació i direcció escènica de la Florentine ni fu ni fa. Lo millor de la nit una vegada mencionat el director d’orquestra, els protagonistes que interpreten Matteo i Zdenka. I ara anem per les dives, la Fleming esta en un moment perillós de la seva carrera ja que la veu tot i que li escau perfectament Strauss, no és aquest paper el més adient ja que als 55 anys ja no te la veu fresca que el personatge requereix, i la direcció escènica fent-li fer ganyotes de joveneta eixerida li fan un mal favor ja que moltes vegades en els primers plans del vídeo es veu ridícula i això no és bo ni per ella ni per cap altre cantant. El Hampson vesteix molt be el personatge i en efecte escènicament és el Mandrika imaginat per Hofmannsthal, ara be la veu esta a anys llum del que vol el seu rol. Jo tinc al cap en aquesta obra la primera versió que vaig tenir en disc, una vegada hagués escoltat a la Caballe al Liceu en el seu debut en aquest títol l’any 1962, la portentosa Lisa della Casa i el baix baríton George London i després de recordar el que donava London en el seu Mandrika i lo poqueta cosa que dona vocalment Hampson, ho trobo realment trist. Hampson és el Raimondi d’aquests moments, o canta tot però no te una veu gens clarament definida.
TV - ARABELLA - 2014 - 8/10 - Salzburg - Christian Thielemann, Florentine Klepper - Renée Fleming, Thomas Hampson, Hanna Elisabeth Müller, Daniel Behle