divendres, 30 de gener de 2015

andrea chénier

Andrea Cheénier és una opera on la qualitat de la part musical estè perfectament compensada amb la part literària i si te uns adequats interpretes ben dirigits per un mestre sensible al detall com ho és el mai prou ponderat Antonio Pappano, la funció te moltes probabilitats de ser un èxit, com ha estat en la funció d’aquest vespre en el ROH de Londres, transmesa via vídeo per 23 països. És de fer notar el increïble atractiu que ofereix el tenor Jonas Kaufmann en aquest moment de la seva carrera, les retransmissions que veig habitualment el cinema Bosque de Barcelona es projecten a la sala 9, una sala petita al primer pis, a vegades no esta plena del tot, encara que la funció la interpretin Florez i diDonato. Avui la sala habilitada ha estat la nº 1 la més gran de totes les del cinema, sala que normalment només s’emplena per Torrentes i Malefiques, aquesta nit la sala era plena a vessar i tot això gracies al efecte JK que causa estralls entre la població femenina, gai i heteros curiosos. La posada en escena tradicional, rica en cada un dels detalls que han farcit minut a minut els quatre actes de l’opera gracies al talent de David McVicar. Eva-Maria Westbroek i Zeljko Lucic han estat a l’alçada de tot el bon fer que s’ha manifestat per dues hores i mitja de la millor musica verista possible. Sens dubte la millor Andrea Chénier que he vist mai per tantes raons que seria molt cansat el enumerar-les.
CINE - ANDREA CHÉNIER - 2015 - 10/10 - Antonio Pappano, David McVicar - Jonas Kaufmann, Eva-Maria Westbroek, Zeljko Lucic, Denyce Graves