dilluns, 9 de febrer del 2015

lucia di lammermoor

Bell'alma innamorata,bell’alma innamorata. Aquesta ària escoltada l’any 1962 per un tenor que es deia Andre Turp em va fer estimar aquesta opera moltíssim i fins avui, són tantes les Lucies que he vist a la meva vida, algunes entranyables com va ser la primera opera que vaig veure amb en Francesc l’any 1987 amb un cast impagable, Gruberova i Kraus. Així que a totes les Lucies hi estic predisposat, com ho estava avui, amb la garantia de la orquestra, els cors y la professionalitat inherent al Bayerische. Deixo a banda les coses lletges que no m’han agradat com son l’excés de pistoles a la funció, quasi el 40% del temps els protagonistes porten aquesta arma a la ma, i al la fi cansa una mica. El que la època siqui per els homes anys 50 (Edgardo és James Dean) i les dones anys 60 (Lucia és Jackie Kenedy), no em molesta gens però que la marxa dels invitats al casament de la segona part la cantin ballant el twist, m’ha fet peneta, ho sento. Producció sintètica, ara és fa molt, tota l’opera en el mateix decorat, aquí és un pis de la família mafiosa abandonat ple de trastos vells i brutícia. Damrau és nota que és molt feliç interpretant aquest rol, si entrega i l’emplena de detalls que no són tan sols de directora (Polonia), Breslik, es guapet però no sempre arriba on ha de arribar, tinc a Aragall a cau d’orella, Jenis, un tot terreny no es refinat com Tezier però m’arriba molt més. En fi una funció magnifica que em pogut veure gracies a la gentilesa d’aquest teatre d’òpera tan generós amb els aficionats.
DVD - LUCIA DI LAMMERMOOR - 2015 - 8/10 - Bayerische - Kirill Petrenko, Barbara Wysocka - Diana Damrau, Pavol Breslik, Dalibor Jenis