diumenge, 15 de novembre del 2015

chita rivera, a lot of livin' to do





Un preciós documental, més que recital pròpiament dit, de una de les supervivents del segle d’or del teatre musical que Achimdanke ha portat al meu abast.

Encoratjador veure una estrella que encara ho és, als seus 82 anys tan a dalt del escenari com conversant el la interviu, amb mancances pròpies per el pas del temps es clar, però a la llum de la seva mirada hi veus encara la estrella de sempre.

El documental esta farcit de filmacions i fotografies des de els orígens de la artista fins abans d’ahir, cosa de molt agrair perquè aquesta artista deixant a part deixant a part els productes discogràfics, físicament la vam descobrir tard pels que no vam anar a New York de molt joves.

Jo la vaig descobrir al any 1961 perquè en Xavier Vive va portar de Nova York el disc de West Side Story i allí Chita Rivera era la reina del disc.

La primera vegada que la vaig veure com era físicament i com es movia amb el seu poderós talismà, el ball, va ser al any 1969 amb el cinematogràfic Sweet Charity,  on no era el que es podia dir una persona molt jove però amb uns 36 anys espectaculars de forma i empenta física .

Per això tot el recull que es mostra en aquest documental de la seva tan esplendorosa carrera, farcida de títols d’or de la historia del teatre musical on ella va ajudar molt a que el record que tenim d’aquell moment històric sigui insuperable.

No és nostàlgia el que em fa parlar així, es veure com són els musicals del segle 21 i poder comparar.


DVD - CHITA RIVERA, A LOT OF LIVIN' TO DO - 2015 - 8/10 - http://www.imdb.com/title/tt5147878/