dimecres, 26 d’abril de 2017

la fille de neige





Un goig dels grans el descobrir una nova partitura de la que no en tenia cap noció, en aquest cas del geni rus Rimski-Korsakov que inspirat en una llegenda antiga va portar un conte fantàstic a les més altes conseqüències de la perfecció musical.

Si a això se li adjunta un preciosista recreació en la part musical per part del jove director Tatarnikov i una posada en escena on la actualització cronològica et fa més entenedora l’historia i amb un quart acte genial, un dels actes més bonics que he vist en la meva vida degut al controvertit geni del director d’escena Tcherniakov el resultat és excel·lent.

Si això se li adjunta una interpretació de la joveníssima i bellíssima Aida Garifullina genial, intensa  i emotiva, en el rol protagonista i també un segon paper protagonista i antagonista el que interpreta el contratenor Yurly Mynenko, rol que abans sempre interpretaven veus femenines de la corda de mezzosoprano i que li dona credulitat a la part dramàtica de l’escena.

El cor, l’orquestra, la retransmissió molt difícil de millorar, quina enveja d’òpera la de Paris Bastille.

CINE - LA FILLE DE NEIGE, Rimski-Korsakov - 2017 - 10 /10 - Paris-Bastille - Mikhail Tatarnikov, Dmitri Tcherniakov - Aida Garifullina, YurlyMynenko, Martina Serafin, Elena Manistina