dijous, 20 de febrer del 2020

il casanova di federico fellini



 RARA I BELLA OBRA MESTRA.

 Potser em faci vell, pot ser que no em abast el lèxic ... reconec que cada vegada em costa més fer comentaris sobre pel•lícules, però ... fa tot just una setmana vaig tornar a revisitar aquesta estranya i hipnotitzant pel•lícula ... de cop. ..me trasllat a la meva època d'estudiant de Belles Arts, època en la qual alguns títols eren obligatoris, fonamentals i inexcusables, aquest va ser un d'ells ...

Hi havia oblidat l'estranya i insana atmosfera que es transmet a través de les imatges, havia oblidat la bellesa d'un rodatge d'estudi, tan artificial com apropiat i artístic, havia oblidat el imaginatiu de la seva posada en escena i el seu poderós vestuari, per un moment vaig oblidar aquesta època, aquests últims 25 anys i em vaig trobar de cop amb 20 anys menys i gaudint com mai d'aquesta grandiosa i estranya obra, vaig oblidar que potser no és apta per a tots els paladars, em va semblar bonica i provocadora, insultantment descarada i visualment prodigiosa ... una d'aquestes obres "Semi-desconeguda" per la majoria ... i em vaig sentir un privilegiat, no existia res, no existia ningú, aquesta pel•lícula va ser rodada per a la meva visonado i vaig gaudir, MOLT.

 Sens dubte una obra personalíssima i de difícil acceptació, però si aconseguim introduir-nos en la història i les seves intencions, un autèntic gaudi ... Meravellós Fellini, Gran, molt Gran ..

 EL MILLOR.- La seva artificiosa posada en escena, la seva descarada sexualitat, Donald Sutherland i la seva aspecte, i aquesta estranya mirada (ideal per al paper)

EL PITJOR .- No se m'acut res.


 JAVIER TOLEDO


 


 VIDEO - IL CASANOVA DI FEDERICO FELLINI - 1976 - 9/10 - https://www.imdb.com/title/tt0074291/