dissabte, 19 d’abril del 2014

yo soy así

El 12 d’abril de 2011 vaig tenir una de les experiències mes meravelloses que m’ha donat el teatre en veure la obra Gardenia al teatre Lliure. http://julianen.blogspot.com.es/2011/04/gardenia.html - Era una obra que portava una companyia holandesa i en el programa s’explicava que la obra estava inspirada en un documental que una directora també holandesa havia rodat a Barcelona i recreava els baixos fons de la ciutat i en especial al barri xino i la Bodega Bohèmia. Doncs be avui i gracies a un molt bon amic que em coneix els meus gustos m’ha portat a casa el vídeo d’aquest llarg metratge, document viu d’una Barcelona que ja no existeix. Una ciutat que esta perdent dia a dia la seva personalitat i el seu caràcter per convertir-se en un parc temàtic per una gran majoria de gent de poques llums, interessades només en l’alcohol a baix preeu i el Barça. Aquest document fílmic del any 2000, fet per una jove directora sensible als més petits detalls de les animes perdudes en la ferotge maquina d’una societat burgesa i brutal. Imatges que sense paraules et fan entendre la bellesa de la bondat dels homes encara que el seu embolcall físic sigui arrossinat i decrèpit. DVD - YO SOY ASI - 2000 - 9/10 - http://www.imdb.com/title/tt0243040/