dimecres, 21 de maig del 2014

el loco y la camisa

Es trist la falta de poder de concentració acceptació que tenim algunes persones en front de aspectes del món de la cultura. M’explicaré, aquesta obra que he vist aquesta nit és una tragèdia molt actual pel problema que relata i fa servir l’humor i també el drama per posar sobre la taula un munt de problemes de relacions humanes i de injustícia social, tot a la vegada i tot barrejat. La obra puja mica en mica la intensitat gracies a una bona direcció i una magnifica i creïble interpretació sobre tot per la actriu que fa el paper de la mare interpretat per un prodigi de dona que es diu Lide Uranga. Sense decorats i nomes amb una petita taula de fusta y un tresillo de skai vell, gracies a la perfecció de moviment i boníssima interpretació al cap de deu minuts de començada la peça jo no trobes a faltar res, i quan et parlen de la cuina, el pati i el gos, et sembla que els estàs veient allà mateix. El meu problema en l’acceptació d’aquesta obra és la manera de parlar del castellà de Argentina, em fa estar tota l’estona sortint de situació per les paraules ampul•loses emprades, així com els girs idiomàtics de tango del raval, i aquella cantarella tan musical com artificiosa. Ja se que és una mancança meva, però com no i puc fer res, nomes imaginava mentre escoltava el text, que hagués estat aquella obra amb un castellà corrent de barri amb accent de qualsevol província espanyola.
TEATRE - EL LOCO Y LA CAMISA - 2014 - 8/10 - Nelson Valente - Gabriel Beck, Lide Uranga, Carlos Rosas, Soledad Bautista, José Pablo suarez