dissabte, 17 de desembre del 2016

dietrich henschel canta mahler




Quan al principi de temporada anuncies un concert posant el nom de un dels intèrprets com a reclam per omplir el recinte, te els seus riscs, si en lloc d’això és poses el èmfasi en la qualitat del music compositor, que quasi sempre estan morts, no hi ha el perill de que a ultima hora es tingui que canviar de pressa i corrent, les portades dels programes de ma i altres anuncis visibles.

En aquest cas els substitut ha estat millor que el titular anunciat, ja que Tomas Hampson, encara que canta a tot arreu sense parar, ja no és el que era i sento molt el desencís de cares poc habituals al Auditori per no poder escoltar el divo poc freqüent a les sales barcelonines, de ben segur que per escoltar Henschel no haguessin agafat entrades amb anticipació com ho van fer amb Hampson.

Les cançons de la clàssica siguin per piano o per orquestra em deixen fred, la meva capacitat d’atrapar la seva qualitat sempre ha estat en punt mort, la cançó o lieder de la clàssica em recorden els marrons glaces, un producte exquisit i molt car però que mai m’han acabat de fer el pes, així que ahir els marrons glaces de Mahler em van agradar per la dolcesa de les seves harmonies però mai em van arribar a emocionar o fer vibrar el meu interior.

Cosa totalment al contrari és el que succeí amb la 6a de Xostakóvitx, simfonia no gaire freqüent en les programacions i posseïdora de uns màgics 30 minuts de belleses i sorpreses musicals que el mestre Ono sense llegir la partitura va portar al deliri.

CONCERT - DIETRICH HENSCHEL CANTA MAHLER - 2016 - 8/10 - OBC - Kazushi Ono, Dietrich Henschel