dimecres, 8 de juliol del 2020
hommage à jerome robbins
Laura Cappelle 30.10.2018
*Fins i tot les companyies de ballet estan aconseguint disfresses improbables aquest Halloween. Agafeu el Ballet de l' Opera de París, on els ballarins solen agradar els seus personatges còmics i sofisticats, però aquesta setmana s'han trobat interpretant mariners americans feliços.
*L'ocasió va ser l'estrena de la companyia de Fancy Free de Jerome Robbins, part d'un homenatge al versàtil coreògraf nord-americà durant el seu centenari any. Es tracta d'una opció de camp d'esquerres per la directora Aurélie Dupont: Fancy Free es va fer el 1944, quan l'assetjament al carrer era encara un punt de mira, i la seva història de tot el nord-americà és alternativament entretinguda i datada. En aquest precursor a On the Town, tres mariners de permís es troben amb la intenció de guanyar un duo de dames de Nova York, una competència ximpleta que va portar la bona puntuació de Leonard Bernstein.
*No hi va haver cap concurs a la nit d'obertura. Si un ballarí francès es va fer per aquest ballet, és el solista François Alu, que va tenir les costelles tècniques i el seu encant encantador per treure l'espectacular solista "Galop". Quan va desafiar els seus rivals, les estrelles Karl Paquette i Stéphane Bullion, per fer-ho millor, es van sentir per ells. Paquette, que es retira el mes de desembre, segueix sent un acte de classe, i Bullion va sacsejar la seva persona sombrífera en l'antic paper de Robbins, però va ser l'espectacle d'Alu, i pertany més a la jerarquia de la companyia.
*La resta de la nit va portar més vehicles naturals per a l'empresa francesa. Robbins, que va escriure una desena d'obres a l' Opera de París entre el 1974 i la seva mort el 1998, tenia la fama de ser un temor mestre de treball, però els ballarins de ballet rarament semblen més lliures que en els seus ballets.
*Una suite de danses, creada per a Baryshnikov, va trobar un prometedor hereu a Mathias Heymann, les actuacions del qual, sempre virtuoses, han adquirit una nova sensació de llum i ombra. El Ballet de l' Opera de París té actualment una llista mundial de talent masculí: Hugo Marchand també va brillar a la tarda de Faun de Robbins, en què dos ballarins es fascinen els uns amb els altres - mentre es miren al mirall d'un estudi de ballet. Absorbit en el moment però desconegut, Marchand va prestar una càrrega eròtica juvenil al seu encontre amb Amandine Albisson.
*Glass Pieces, una aventura cap al minimalisme del 1983, va tancar la vetllada. Les seves complexes escenes de cadàvers van obtenir una actuació lleugerament més nítida del Joffrey Ballet de Chicago a París durant l'estiu, però Bullion va tornar a la seva companya Ludmila Pagliero en un passat de deux impressionant. Aquí es va fer un homenatge a Robbins que l'Opera de París va poder tenir plenament.
VIDEO - HOMMAGE À JEROME ROBBINS - 2018 - 9/10 - Ballet Òpera de Paris
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada