dilluns, 28 de desembre del 2015

turandot




Fatídica producció d’aquesta opera tantes vegades vista i escoltada, potser la què més.
Ganes d’afusellar simbòlicament al director d’escena per haver fet una cosa tan espantosa i claustrofòbica, amb la sola idea de marcar el territori com fan els gossos pels carrers i no faig aquest comentari per menysprear als gossos als que els hi tinc molt més respecte que al Herr Lehnhoff.

La divina bellezza o meraviglia vestida com una taràntula verinosa de la Stemme és també molt decebedor el resultat del que vaig escoltar, fent patir tota l’estona amb una tessitura forçada i lletja. En acabar la visio em vaig posar el ‘in questa reggia’ de la també sueca Nilson i allí si que vaig escoltar el poder d’una de les grans, Stemme dins uns pocs anys ... del tot oblidada.

Agreste correcte i Antonenko, encara que fa patir per alguns tirabuixons vocals que fa a vegades, com te una veu cristallina i potent m’agrada i prou.

I el president de la república  a la llotja reial, que maco!




DVD - TURANDOT - 2015 - 4/10 - Scala/Expo - Riccardo Chailly, Nikolaus Lehnhoff - Nina Stemme, Aleksandrs Antonenko, Maria Agresta