dimarts, 14 de maig del 2019

la alhambra de salomón






Novel·la històrica o historia novel·lada, cosa que desconeixia abans de començar el llibre.

L’autor, mort prematurament per greu malaltia era catedràtic de La universitat de Granada ens explica l’historia de Samuel Nagrela i a la meitat del llibre amb una conexió molt forta amb Salomón Gabirol.

Degut al meu desconeixement de l’historia de Al Andalus al principi de la lectura creia que eren uns personatges de ficció, però tal com l’autor fa anar la narració vaig intuir que allò anava de historia verdadera i llavors gracies a Google vaig saber que són dos persones molt importants, tant com a poetes com a politics en la comunitat jueva de la primera meitat del segle XXI.

Tot el que he llegit, m’ha fascinat i gracies al apèndix final que ocupa el 10% del llibre he après un munt de coses sobre l’historia de Sefarad, tal com anomenaven els jueus a aquella terra.

Quanta mentida hi havia, espero que avui no, en els llibres d’història de quan jo vaig estudiar.

Pura manipulació.

LLIBRE - LA ALHAMBRA DE SALOMÓN - 2013 - 9 /10 - José Luis Serrano