dijous, 29 d’octubre del 2020

ratched, season 1


Estilista, però defectuós. 

Per: IMDB-henryshear 

10/10/2020 

Ryan Murphy continua ampliant les seves habilitats narratives i l’imperi amb les seves darreres sèries. A Murphy li encanta una peça d’època i això es veu a tota la roba, els edificis i els cotxes. Els clàssics murphians, com jo els dic, apareixen a la sèrie, sobretot Sarah Paulson i Finn Wittrock. Hi ha altres actors que apareixen com Jon Jon Briones, que va ser vist recentment a AHS: Apocalypse. Em va encantar que Murphy incorporés altres actors amb els quals no ha treballat: Vincent D'Onofrio, Sharon Stone, Corey Stoll, Judy Davis i Cynthia Nixon només per citar alguns. 

 L’actuació i l’estil de l’espectacle són excel•lents. Cada escena és brillant i un element que em va encantar era que certs colors reflectien els pensaments i els sentiments de Mildred Ratched en les seves escenes individuals. Durant uns sis episodis, Murphy em va entretenir, però no va respondre a algunes preguntes clau. No hi ha cap indicació que la Mildred Ratched retratada al programa estigui fins i tot una mica relacionada amb el seu homòleg de One Flew Over the Cuckoo's Nest. Té fets de crueltat i crueltat, però sembla que es desferà a la conclusió de la primera temporada. Ratched té amics, els que es preocupen per ella i al final se sent realitzada en la seva vida. 

No hi ha cap indici de com es converteix en la persona que es troba a One Flew Over the Cuckoo's Nest malgrat els seus actes manipulatius al començament de la sèrie. Un altre tema clau són les amistats que crea amb els altres. Murphy sol fer un tema estrany on els enemics es fan amics sense cap motiu. Això ha passat a AHS, The Politician i la seva recent minisèrie Hollywood. Com a espectador, vull entendre el procés de pensament que hi ha darrere, però només em confon. Sembla que vol que tothom s’entengui i confon la història. La meva última crítica és del personatge de Louise d’Amanda Plummer. Louise és la propietària d'un motel increïblement molest on es troba Ratched, però el seu personatge sembla estar al programa sense cap motiu. No s'afegeix a la trama i Murphy sembla voler involucrar el seu personatge a causa d'Amanda Plummer. 

És gairebé com si no sabés què fer amb ella i la seva posició en la història va canviar completament durant el final. Això va ser tan confús com a espectador i una de les meves principals queixes de Murphy: presta més atenció a l’actor que a la història. També ho fa amb Sophie Okonedo, però la seva interpretació és increïble i mereix un reconeixement. Igual que Amanda Plummer, va donar preferència a les seves habilitats interpretatives més que a la història. Bé, les meves crítiques ja estan fetes. L’actuació és estel•lar, de vegades era lleugerament melodramàtica, però no m’importava. Em van encantar cada escena amb Sarah Paulson i Finn Wittrock, tenen una química increïble junts. El més probable és que hagin treballat junts a AHS. 

Jo suggereixo l’espectacle, però, com a espectador, és important adonar-se dels seus defectes. Espero que mireu el programa i que fins i tot reconegueu altres mancances o observacions. Si us plau, mireu l’espectacle, em va semblar molt entretingut.

 

 

VIDEO - RATCHED, Season 1 - 2020 - 8/10 - https://www.imdb.com/title/tt7423538/