dijous, 22 de març del 2012

coriolà



Consideracions:
1.- hem de deixar reposar una bona temporada, que sigui ben llarga dos noms Shakespeare i Mozart
2.- no te cap sentit disfressar un tema de teatre isabelí i fer veure que te unes connotacions exactes als fets que estem vivint a la política nostra de cada dia
3.- si vull saber lo merdosa que es la democràcia llegeixo els articles d’opinió del diari Ara o La Vanguardia i m’ho expliquen millor que el embolic que m’endinya en Rigola
4.- la obra tal com es va fer al 2011 per Ralph Fiennes y Gerard Butler tenia una duració de 122 minuts aquí en Rigola s’ha menjat quasi una hora de text i en canvi li ha afegit una canço inglesa que canta tota la companyia de cap a peus, per fer la cosa menys carregosa.
5.- l’autor de la canço inglesa, cantada en angles per la companyia com he dit no consta en lloc del programa en canvi la entrenadora vocal per aquest mini musical si consta: Nina
6.- el decorat, lleig, lleig costa una fortuna fer moure aquell lletrerot inútil és la gran solucio escènica del director per distreure al personal
7.- la actuació es forçada, gens meticulosa en quan a la emisió vocal per tal de fer-se entendre a la platea, malgrat un sistema de so que funciona a oscilacions
8.- com estic d’acord que tots els actors han de guanyar-se la vida en el que saben fer, m’agrada que estiguin contractats aquí i molts més espectacles però hi ha fidelitats de director que son letals i aquí els dos papers principals rellisquen cap l’abisme
9.- la pluja de guants de boxe vermells es una mariconada, inútil i cara
10.- deixo per la fi a la admirada Mercé Aranega ja que la he vist perduda, amb cap dels seus recursos escenics deixats que brollin, les seves tres ultimes interpretacions heroiques al TNC han deixat emprenta a l’historia del teatre català aquí és com una mosca que s'està ofegant dins una tasa de cafè, aixo sí cafè Nespresso.


TEATRE
CORIOLÀ
2012
3/10
Rigola - Carreras, Pérez, Aranega, Ricard