dissabte, 31 de gener del 2015

hermano

Llibre estrany i difícil de classificar, el trobem en el catàleg d’una editorial especialitzada en llibres de temàtica gai, aquest no li escau gaire posar-lo dins aquesta definició. En realitat hi han cinc rius temàtics que es van intercalant en capítols diferenciats. Trobem en primer lloc un fascinant viatge a Birmània amb dades fidels a el què es aquell bell país dels que jo no tenia ni la més lleugera idea, gracies al llibre m’he vist un parell de documentals de 50 minuts per copsar tota la bellesa que Serrano tan be descriu en el seu llibre. Tambe hi trobem el activista LGTB ‘elputojacktwist’ en algun capítol que a mi per conegut el que s’explica, m’ha interessat menys. Desprès esta le poeta José Luis que sap disfressar la seva prosa amb sorprenent imatges. Hi trobem també a ‘la petarda’ capítols sencers de pura ‘movida madrilenya’, a la pagina 125 hi ha un capítol que en llegir-lo no he pogut parar de plorar de tant riure, un preciós monòleg que podria perfectament ser interpretat per una Agrado Almodovariana, 8 planes del enginy càustic del més assenyat humor gai. Deixo pel final el que més m’interessa del autor en aquest llibre – relat -conte - memòries i és el romàntic de segles preterits que hi ha dins l’anima del autor, és impossible inventar paraules i sensacions que estan llargament expressades en el llibre si no es que les sents de veritat en la més dolorosa profunditat de l’anima. Si jo hagués escrit alguna vegada el que penso del amor, m’hagués agradat fer-ho de la manera sensible i virtuosa que ho fa el autor, un plany dolorós com un solo de violi.
LLIBRE - HERMANO - 2011 - 8/10 - Jose Luis Serrano 'elputojacktwist'