dimarts, 6 de gener del 2015

jonas kaufmann: berlin 1930

Jonas Kaufmann, el tenor que en aquest moment és pot considerar el més famós del món sencer, no sé si és el que te el catxet més alt perquè no em fico en finances alienes, aquí en aquest document que agermana un concert i un documental sobre les operetes germàniques del Berlin dels 30, tal com resa el títol del programa televisiu que va regalar ARTE el dissabte darrer i que Achimdanke ens ofereix com és habitual perquè estem ben distrets. No negaré que és el meu tenor més estimat des de l’any 2002 quan vaig veure-li la opera Nina per 3SAT acompanyant a la gran Bartoli, clar que llavors nomes em vaig fixar amb la seva preciosa cara i les seves cuixes formoses, però... el seu nom em va quedar i una any desprès em vig comprar el DVD de l'opera. A partir de llavors i gracies a la parabòlica li anava veient coses que anava fent aquí i allà. I fins ara, que dotze anys desprès, és la absoluta estrella operística masculina de tots els països civilitzats. Però no vull parlar del passat sinó d’avui, i d’aquest documental on el xicot m’ha guanyat de per vida per moltes raons, però la més important és que he vist la seva part, tendra, coqueta i femenina. En tot el documental està totalment ‘solt’ i si cal treure la ‘ploma’ la treu i tant contents. Un documental de un making off on se’l veu feliç i radiant de fer el que fa amb la senzillesa de sempre i aquell punt de sensació de no haver-se rentat en un parell de dies que el fa encara més tendre i proper. Un disc, un documental i un petit concert inoblidables.
DVD - JONAS KAUFMANN: BERLIN 1930 - 2014 - 9/10 - http://www.arte.tv/guide/de/051610-000/jonas-kaufmann-berlin-1930-das-konzert

2 comentaris:

Joaquim ha dit...

me n'alegro que ho hagis gaudit, nosaltres ho hem tornat a veure aquesta tarda i m'ha agradat tant o més que abans d'ahir i veure a JK tan "suelto" és estimulant

Allau ha dit...

Una mica obscè, aquest apunt. Però t'entenc perfectament. El meu home només em regala la Bartoli per Reis.