dimarts, 19 de desembre del 2017

una madre





248 pagines per explicar-te les poques hores d’un sopar de cap any en una família petita, de només 5 adults i 2 gossos, amb un estil narratiu ple de trampes, com a mi m’agrada, un escriptor que no juga amb la meva paciència i o amb el meu interès, no m’atrau gaire. 

L’autor Palomas fa disseccions en els estats anímics de les persones amb un bisturí dels mes fins i esmolats, és hàbil i molt viu en entrar dins l’anima de cadascú dels personatges per veure just el que no es diu darrera de cadascuna de les paraules.

Ara be aquest llibre no és un 10/10 per a mi per dues raons de pes:

1 La mare una dona intel·ligent i sensible com ho demostra en moltes pagines del llibre no pot fer segons quines coses en la seva vida quotidiana ja que encara que provoca el humor surrealista al possible innocent lector, a mi més aviat em desagrada.

2 Alguns dels diàlegs que mantenen entre els elements de la família semblen copiats d’algunes series madrilenyes al estil ‘Aida’ o ‘Aquí no hay quien viva’ , totalment falsos i a la vegada increïbles i de riure fàcil.
Fa difícil de creure que aquesta novel·la estigui localitzada a Barcelona per la seva manera de parlar la gent, tant de TV5.

LLIBRE - UNA MADRE - 2014 - 8 /10 - Alejandro Palomas