dijous, 20 d’octubre del 2016

boris godunov



Avui tenia pensat anar al cinema Girona a veure el Macbeth del Liceu, per ahir vaig llegir una critica dolenta que junt a la del meu director espiritual en matèria de solfeig, han fet caure la primitiva idea i m’he estalviat 15 eurets.

Per omplir el forat tenia aquest enrederit Achimdanke vienès i no podia haver triat millor opció ja que m’agrada moltíssim Rene Pape i aquí està immens.

És el meu segon Boris del any, l’altre el del també molt apreciat Terfel, no em va agradar tant com aquest, ja que penso que Pape aquí ho dona tot i més.

La producció al ser tan sintètica per la foscor total ambiental, decorats negres y potents llums sobre els que canten en aquell moment, penso que és ideal per fer-la en cinema ja que la càmera s’ajusta  als cantants en plans mitjos o curts deixant tot lo negre a banda, vista la funció en el teatre hauria de ser molt dura de pair.

Res a dir de Boris com a música, la més russes de les operes russes, un festival de veus greus com no he escolta mai en cap altre repertori.

Una catedral musical, però.... el acte de Polònia on és?

DVD - BORIS GODUNOV - 2016 - 8/10 - Wien - Letonja, Kokkos - Pape, Ernst, Rydl, Talaba, Plummer, Garifullina, Kushpler, Pershall, Green, Kobel, Twarowska, Onishchenko, Kolgatin…