Un rotund bravo pel director musical Philippe Jordan, ja és un dels grans.
No havia vist aquesta opera des de 1989 al Liceu amb dos magnífics i pletòrics de facultats Domingo i Baltsa, clar que a Paris també feia 25 anys que no es representava, estem empatats doncs.
No havia vist aquesta opera des de 1989 al Liceu amb dos magnífics i pletòrics de facultats Domingo i Baltsa, clar que a Paris també feia 25 anys que no es representava, estem empatats doncs.
La funció d’avui te una estrella absoluta i és la esplèndida
en facultats i genial actriu perfectament imposada en el seu rol: Anita
Rachvelishvili acompanyada amb absoluta dignitat pel tenor Antonenko, irregular
a voltes, avui contingut i amb moments sublims.
Quan estava veient la producció firmada per
Michieletto i ambientada en època moderna i data sense especificar anava
constatant les incongruències que hi havia en el text i en el que la acció
mostrava amb cert malestar.
El primer acte el fet de passar en època actual , el
director ho ha resolt amb molta intel·ligència i no hi res que grinyoli descaradament,
en el segon acte s’ha produït el miracle i Michieletto ha mostrat el seu saber
de teatre en profunditat i emoció.
Quan veia el tercer acte i comprovava que el director
havia canviat la bacanal davant el deu Dagon per una mena d’orgia de disfresses
i mascares he arrufat el nas una mica, ara bé quan he arribat a casa i he comprovat
el vídeo de la representació del 89 a la manera bíblica, he fet un rapit repàs
de tota la funció i m’ha caigut l’anima als peus ja que ho he trobat tot espantós
i la bacanal ballada com a ballet d’un ridícul insuportable.
La memòria és traïdora i ens fa veure en present coses
que millor que les enterréssim amb suma discreció.
Benvinguts els actuals directors de escena que treballen
tots i cadascuns dels elements d’una opera i que fan lluir als cantants com
grans actors que la gran majoria ara són.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada