dissabte, 9 de maig del 2020

emma

El millor del film és la música de ISOBEL WALLER-BRIDGE




 Val la pena veure-ho.

de IMDB-SB100                  18.02.2020

Abans he vist tres versions de la televisió d'Emma, i la pel•lícula de Hollywood dels anys 90 amb Gwyneth Paltrow, que trobo excessivament sentimental. Emma no és la meva novel•la preferida d'Austen, però l'adaptació que s'utilitza per a la versió cinematogràfica del 2020 generalment és molt bona. S'ometen una o dues especificitats, però això és inevitable en comprimir el temps de funcionament de poc més de dues hores.

Com totes les ressenyes han assenyalat, la pel•lícula està ben dissenyada i rodada. Alguns del disseny fins i tot es poden pensar que són superiors, però vaig pensar que estava en consonància amb l'enfocament manejat del repartiment, un enfocament que funciona bé per convertir aquesta essencialment en una comèdia de maneres i una història d'amor. L'element de la història detectivesca de la novel•la no serveix per a gaire cosa: es fa poc del piano i es deixa passar la petició de Frank Churchill en conèixer el transport de Dr Perry.

Vaig pensar que la millor interpretació de Harriet de Mia Goth és la millor que he vist, i és cert que sigui difícil treure els ulls de Anya Taylor-Joy al capdavant. És possible que altres actuacions femenines siguin més importants, tot i que la Isabella assetjada de Chloe Pirie és interessant. El còmic, Elton, seria capaç d'adaptar algunes adaptacions, però només encaixa aquí. Altres rols masculins es completen adequadament tot i que la representació de John Knightly és lleugerament estranya. Bill Nighy és ... bé, Bill Nighy, aquesta vegada amb un vestit sorprenent.

Em va agradar, i tinc la intenció de tornar-la a veure aviat. En general, m'agradaria afavorir la versió ITV de Kate Beckinsale de 1996, però això queda molt per darrere i d'alguna manera millor.

 


 VIDEO - EMMA - 2020 - 8/10 - https://www.imdb.com/title/tt9214832/