divendres, 1 de maig del 2020

national theatre live: frankenstein



 Està viu

per IMDB-TheLittleSongbird          05/06/2019

 *Recordeu estudiar el 'Frankenstein' de Mary Shelley a l'escola per enamorar-se d'ella, la seva prosa, els personatges inoblidables, l'ambient i escenes individuals com l'escena de Felix. De les encarnacions de pel•lícules i dels aparells de Frankenstein / criatures, els meus preferits sempre seran Colin Clive / Boris Karloff (la "núvia de Frankenstein" fins i tot millor que la seva pel•lícula original de 1931) i Peter Cushing / Christopher Lee.

 *Va ser molt interessant per a mi sentir que 'Frankenstein' s'havia adaptat als escenaris, una part de mi estava en conflicte sobre si aquell llibre en concret es traduiria bé als escenaris. El càsting de Jonny Lee Miller i Benedict Cumberbatch com a Frankenstein i la criatura va ser interessant per dir-ne el menys. Però, sent algú a qui li encanta anar a les produccions del Teatre Nacional en directe i trobar la sèrie fascinant, va decidir deixar de banda les reserves. Estic molt contenta de prendre aquesta decisió, ja que va resultar sorprenentment excel•lent.

 *Però vaig pensar que el repartiment de suport no estava al mateix nivell que els primers llocs. Les excepcions són la sincera Elizabeth de Naomie Harris i l'emotiu Felix de Daniel Millar. Estic d'acord que William era bastant feble. *D'altra banda, hi ha molt dret amb aquest "Frankenstein". Hi ha molta atmosfera als escenaris i il•luminació, fosc i gòtic sense ser massa auster. Tenint en compte l'impacte de l'hàbil fotografia que és cinemàtic digne. El drama fosc i commovedor de la història es presenta d'una manera energètica i intel•ligent, sent especialment magnífica l'escena de la cova de la muntanya.

 *Amb aquesta producció de "Frankenstein", em vaig trobar mossegant les ungles i també em vaig trobar un bon ritme. Mai no sent que hi hagi massa gent a l'escenari o que passi massa poc. El diàleg flueix molt bé i la història té cervells i ànima. Què fa que aquest "Frankenstein" valgui la pena veure especialment. Jonny Lee Miller aporta autoritat i misteri a Frankenstein, però és la terrorífica i espantosa criatura de Benedict Cumberbatch qui roba l'espectacle aquí. També reverteixen els papers i això també és interessant. Cumberbatch, ja que Frankenstein és autoritari i la criatura de Miller és una mica més suau, mentre que lluny de ser insensible, no deixa de ser molest.

 


 VIDEO - NATIONAL THEATRE LIVE: FRANKENSTEIN - 2011 - 10/10 - https://www.imdb.com/title/tt1795369/